Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Najczęstsze usterki skrzyni biegów
Prawidłowo działająca skrzynia biegów odgrywa bardzo ważną rolę w samochodzie. Dlatego też trzeba szczególną uwagę zwrócić na jej odpowiedni stan techniczny. Wysokiej jakości model zwykle działa bezawaryjnie przez długi czas. W niektórych sytuacjach może jednak dojść do jego uszkodzenia, co w praktyce powoduje niemożność korzystania z pojazdu mechanicznego. Dowiedz się koniecznie, jakie usterki najczęściej występują w obrębie skrzyni biegów.
Czym jest skrzynia biegów?
Mianem skrzyni biegów najczęściej określa się specjalny mechanizm, który pozwala na zmianę przełożenia układu napędowego. Dzięki temu silnik zyskuje optymalną prędkość obrotową, idealnie dostosowaną do aktualnej prędkości jazdy oraz poziomu obciążenia. Do zmiany biegów w skrzyni dochodzi przy użyciu drążka. Skrzynia biegów pełni bardzo ważną funkcję przy wykonywaniu podjazdów pod górę. Umożliwia także sprawne poruszanie się autem do tyłu. Specjaliści, do których zadań zalicza się naprawa skrzyni biegów w Rzeszowie, zajmują się usuwaniem awarii z modeli różnych typów. Najczęściej są to artykuły manualne oraz automatyczne. Do warsztatów samochodowych niejednokrotnie trafiają także auta z uszkodzoną skrzynią półautomatyczną.
Przeczytaj również: Najczęstsze przyczyny awarii manualnych skrzyń biegów
Co przyczynia się do awarii manualnych i automatycznych skrzyń biegów?
Usterki skrzyń biegów mogą nastąpić w różnych sytuacjach. W przypadku modeli manualnych taki stan rzeczy spowodowany jest zazwyczaj zbyt płytkim wciskaniem sprzęgła albo wrzucaniem biegów przy nadmiernym obciążeniu wysokimi obrotami w trakcie redukcji, co w konsekwencji prowadzi do wyłamania kół zębów. W manualnych skrzyniach biegów relatywnie często dochodzi również do wyeksploatowania łożysk poprzez odkształcenie ich obudowy oraz wyrobienie się bieżni. Także pierścienie synchronizatorów po jakimś czasie ulegają zużyciu. O tym, że ręczna skrzynia biegów wymaga naprawy albo wymiany, świadczy zazwyczaj niemożność łatwej wymiany biegów w trakcie jazdy samochodem. W przypadku automatycznych skrzyni biegów za powstanie awarii odpowiada zwykle wrzucanie biegów do jazdy naprzód w czasie, gdy koła kręcą się jeszcze w przeciwnym kierunku. Za usterki modeli oddawanych do takich serwisów, jak Euro Auto, nierzadko odpowiada także zbyt niski poziom oleju. O problemach z tymi elementami świadczy rozłączanie napędu.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana