Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Najczęstsze przyczyny awarii manualnych skrzyń biegów
Skrzynia biegów jest jednym z najważniejszych elementów każdego samochodu. Niestety jak każda część eksploatacyjna ulega po pewnym czasie zużyciu, a także różnego rodzaju usterkom. Mogą być one spowodowane nieodpowiednią jazdą, ale również złą jakością występujących w niej mechanizmów. Jakie są najczęstsze przyczyny awarii manualnych skrzyni biegów? Podpowiadamy.
Co może zwiastować awarię manualnej skrzyni biegów?
Awaria manualnej skrzyni biegów może wydarzyć się niespodziewanie, ale najczęściej wcześniej można zauważyć pewne objawy zwiastujące usterkę. Każda zmiana jej pracy powinna skłonić właściciela samochodu do sprawdzenia stanu tego elementu. Jest to bardzo istotne ze względu na to, że bagatelizowanie wczesnych zwiastunów awarii może ją pogłębić. W późniejszym etapie często jej usunięcie wiąże się również z wyższymi kosztami naprawy.
Przeczytaj również: Najczęstsze usterki skrzyni biegów
Wśród najczęstszych objawów wskazujących awarie manualnej skrzyni biegów wymienia się:
zgrzytanie i trzaski podczas ruchu,
gwałtowne ruchy lewarka,
opór przy próbie przesuwania dźwigni,
trudności w zmianie biegów.
Oczywiście wymienione sytuacje nie zawsze zwiastują konieczność przeprowadzenia drogiej naprawy. Czasami są spowodowane na przykład niewielką ilością płynu, który wystarczy jedynie uzupełnić. Z tego powodu, w takich sytuacjach warto najpierw sprawdzić ten czynnik.
Awaria manualnej skrzyni biegów
Przyczyną awarii manualnej skrzyni biegów mogą być:
błędy konstrukcyjne,
wady materiałowe,
nieprawidłowa eksploatacja.
Często za usterkę tego mechanizmu odpowiadają jego poszczególne elementy, które wykonane są z bardzo słabej jakości materiałów ulegających zbyt szybkiemu zużyciu. Niektóre błędy konstrukcyjne, takie jak na przykład zbyt duże przeciążenie pewnych systemów, również mogą doprowadzić do uszkodzenia mechanizmu. Najpopularniejsze problemy to:
odkształcenie obudowy łożyska,
wyrobienie się bieżni,
wyłamanie zębów koła,
zużycie pierścieni synchronizatorów.
Najczęściej jednak przyczyną usterek jest nieprawidłowe użytkowanie skrzyni. Niezależnie od tego, w jaki sposób doszło do uszkodzenia, aby je naprawić, należy skorzystać z usług fachowca, jakim jest mechanik. Lublin to miasto, w którym znajduje się Autoryzowana Stacja Obsługi Samochodów z ponad 60-letnim doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. Oferuje nie tylko bieżące naprawy, ale także przeglądy rejestracyjne i klimatyzacji, sezonową wymianę i przechowywanie kół czy naprawy blacharsko-lakiernicze. Współpracują z nią też profesjonalni rzeczoznawcy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana