Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
O czym pamiętać przy tankowaniu AdBlue?
AdBlue to substancja, która wykorzystywana jest w pojazdach wyposażonych w silnik Diesla. Jej funkcją jest zmniejszanie szkodliwości spalin emitowanych przez pojazd, a konieczność jej stosowania regulowana jest prawnie. Tankowanie AdBlue nie sprawia większych kłopotów, nie należy jednak zapominać o jego uzupełnianiu. Podpowiadamy, o czym należy pamiętać podczas napełniania zbiornika.
W jakim celu stosowany jest AdBlue?
AdBlue, nazywany także roztworem DEF (Diesel Exhaust Fluid), to płyn do układów wydechowych silników Diesla. Jest to 32,5-procentowy wodny roztwór mocznika, który jest prostą substancją chemiczną – z tego względu jego produkcją zajmują się różne firmy.
Istnieje powszechne przekonanie, że AdBlue jest dodatkiem do paliwa – nic bardziej mylnego! Jest on bowiem płynem wtryskiwanym do układu wydechowego. To właśnie tam miesza się z gazami wylotowymi, a następnie trafia to katalizatora, w którym rozkłada szkodliwe tlenki azotu. Sposobów tankowania AdBlue jest wiele. Roztwór uzupełnić można na stacji benzynowej lub samodzielnie, przechowując go wcześniej w specjalnym zbiorniku do AdBlue.
Zasady dotyczące tankowania AdBlue
Choć tankowanie AdBlue nie jest kłopotliwe, istnieje kilka zasad, o których należy pamiętać podczas uzupełniania substancji.
Pełny zbiornik płynu wystarcza zazwyczaj na kilka-kilkanaście tysięcy kilometrów, a ilość płynu, jaka mieści się w samochodach osobowych, oscyluje w granicach od 10 do 20 litrów. Na niektórych stacjach benzynowych znaleźć można dystrybutory do AdBlue – często jednak przeznaczone są one wyłącznie do samochodów ciężarowych. Pojazdy osobowe wyposażone są w znacznie mniejszy wlew, co wówczas uniemożliwia zatankowanie.
O braku AdBlue najczęściej informuje komputer pokładowy. W tej sytuacji nie należy panikować, ponieważ jego rezerwa wystarcza na przejechanie dodatkowych kilku tysięcy kilometrów. Nie warto jednak odkładać jego uzupełnienia, bowiem jeśli płyn się skończy, silnik zostanie przełączony w tryb awaryjny, wskutek czego jego ponowne uruchomienie może okazać się niemożliwe.
Płyny AdBluezawsze mają ten sam skład chemiczny, dlatego znajdują one uniwersalne zastosowanie i mogą być wykorzystywane we wszystkich pojazdach z silnikiem Diesla, niezależnie od producenta czy dystrybutora – dodaje ekspert z firmy MiM Zbiorniki.
Należy pamiętać, że otwarcie zbiornika i napełnianie go przy uruchomionym silniku może skutkować zapowietrzeniem układu i uszkodzeniem pompy. Ważne także, aby płyn dolewać w ilości 4-5 litrów, istnieje bowiem ryzyko, że komputer pokładowy nie odnotuje mniejszej wartości.
Podczas przechowywania AdBlue w zbiorniku, należy zadbać o to, aby do jego wnętrza nie dostały się zanieczyszczenia. Zabrudzenia, resztki oleju czy smaru nie tylko sprawiają, że roztwór przestaje pełnić swoje funkcje, lecz także powodują ryzyko uszkodzenia katalizatora.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana