Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Na co zwracać uwagę przy zakupie kabli rozruchowych do samochodu?
Do uruchomienia silnika spalinowego niezbędna jest energia elektryczna dostarczana z akumulatora, która przepływając przez cewki zapłonowe, zyskuje odpowiednie parametry pozwalające na wytworzenie iskry w jednostce benzynowej albo rozgrzanie świec żarowych w przypadku silnika wysokoprężnego. Zdarzające się awarie akumulatorów nie przekreślają szans na pomyślny rozruch, ponieważ w takiej sytuacji można skorzystać ze specjalnych kabli.
Jak można awaryjnie uruchomić silnik?
Wykorzystywane dawniej metody uruchomienia auta „na pych” są obecnie niemożliwe ze względu na stosowanie elektronicznych układów dawkowania paliwa. Obrócenie wałem korbowym przy załączonym biegu dzięki wcześniejszemu rozpędzeniu pojazdu nie na wiele się dziś zda. W sytuacji, gdy rozrusznik jest sprawny, a przyczyną kłopotów jest rozładowanie akumulatora, można sobie jednak poradzić, „pożyczając” prąd ze sprawnej baterii. Aby było to możliwe, konieczne będzie skorzystanie z kabli rozruchowych, które zostaną podpięte do bieguna dodatniego oraz ujemnego samochodu wyposażonego w akumulator z równym lub większym prądem rozruchowym, a także podłączone do „plusa” akumulatora uruchamianego pojazdu oraz masy np. zaczepu znajdującego się przy bloku silnika.
Czym powinny cechować się kable rozruchowe?
Prąd potrzebny do uruchomienia silnika powinien cechować się stosunkowo wysokim natężeniem, które rośnie wraz ze zwiększaniem się pojemności. Warto też pamiętać, że potrzeby jednostki wysokoprężnej będą pod tym względem większe niż silnika benzynowego. Konieczność użycia napięcia o takich parametrach oznacza, że przewód będzie się silnie nagrzewał, co może prowadzić do jego przepalenia. Najważniejszym parametrem kabli rozruchowych jest zatem wielkość ich przekroju oraz jakość materiału, z jakiego zostały wykonane. Jest to istotne, również ze względu na narastający wraz z długością opór. Przy silnikach benzynowych o niewielkich pojemnościach wystarczy zastosowanie prądu rozruchowego na poziomie około 300 amperów, potrzebne będą więc przewody o przekroju 16 mm2. Dla 600 amperów będzie to już 25 mm2, a wartości występujące w autach dostawczych i ciężarowych, a więc mniej więcej 1000 amperów oznaczają co najmniej 35 mm2. Ponieważ przewody rozruchowe muszą być elastyczne, powinny być wykonane z linki splecionej z cienkich drucików, a nie z litego drutu. Liczyć się będzie czystość wykorzystanej do ich produkcji miedzi oraz jakość zastosowanej izolacji i zamontowanych krokodylków. Szeroki wybór kabli rozruchowych można znaleźć w ofercie sklepu BATCAR. Sprzedaje on również akumulatory, ładowarki i prostowniki oraz urządzenia rozruchowe.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana