Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jakie są najczęstsze usterki zamków?
Zamek centralny zrewolucjonizował cały rynek motoryzacyjny. Obecnie jest na tyle powszechny, że większość osób traktuje go jako standardowe wyposażenie auta. Dopóki funkcjonuje bez żadnych problemów, większość kierowców nie kłopocze się jego przeglądem czy konserwacją. Kłopot pojawia się w momencie, gdy któryś z elementów systemu odmówi posłuszeństwa. Jakie są najczęstsze awarie takich zamków?
Usterka zamka centralnego w układzie podciśnieniowym
Zamek centralny z układem podciśnieniowym to powszechnie wykorzystywany system w samochodach mających obecnie około 20-30 lat. System ten opiera się na zbiornikach, które magazynują podciśnienie wytwarzane w kolektorze dolotowym ciśnienia. Następnie z jego wykorzystaniem napędzają układ sterowania zamka. Taka instalacja miała wówczas znaczną przewagą nad siłownikami elektrycznymi ze względu na cichsze działanie. Niestety, ale w razie awarii okazuje się jednak znacznie bardziej problematyczna.
Wynika to z faktu, że problem z zamkami centralnymi w układzie podciśnieniowym leży trudnościach ze znalezieniem przyczyn ewentualnej usterki. Najczęściej awaria wynika z:
utraty elastyczności gumowych przewodów podciśnieniowych i uszczelek wchodzących w skład tego układu — po pewnym czasie zaczynają one parcieć, pękać i tracić szczelność;
awarią elektrycznej pompy podciśnieniowej — w wielu układach to ona odpowiada za wytworzenie podciśnienia i jej uszkodzenie wiąże się z końcem działania całego zamka centralnego.
W zamkach centralnych z systemem podciśnieniowym nieszczelność w jakimkolwiek miejscu układu oznacza awarię całego zamka. Aby ją usunąć, konieczne okazuje się zlokalizowanie nieszczelności, a to z kolei wymaga skontrolowania wszystkich przewodów i elementów. Poszukując przyczyny problemu najlepiej skorzystać z pomocy fachowców, np. z firmy Cezar.
Najczęstsze przyczyny awarii zamków opartych o siłowniki elektryczne
Zamki centralne oparte o siłowniki elektryczne działają dzięki wykorzystaniu niewielkich silniczków wyposażonych w odpowiednie dźwignie oraz przekładnie. Z ich użyciem są w stanie sterować pracą zamków w aucie.
Do najczęstszych przyczyn tego rodzaju awarii należą:
awaria blokady drzwi - powodem może być odczepienie pręta blokującego, co prowadzi do całkowitego zablokowania drzwi;
uszkodzenie mechanizmu klamki;
usterka zatrzasku drzwi;
poluzowanie śruby zatrzasku
Układy zamka centralnego oparte o siłowniki elektryczne są wykorzystywane we współcześnie popularnych samochodach. Ich usterki są zazwyczaj łatwe do wykrycia i bezproblemowe w naprawie.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana