Artykuł sponsorowany

Jakie czynniki wpływają na wycenę pojazdów?

Jakie czynniki wpływają na wycenę pojazdów?

Sprzedając nowe, czy kilkuletnie auto trzeba określić jego wartość. Wbrew pozorom nie jest to takie proste, ponieważ istnieje wiele czynników, które wpływają na końcową cenę danego samochodu. Co jest istotne podczas wyceny, a które aspekty mają niewielki wpływ na wartość? Należy to sprawdzić, aby móc korzystnie sprzedać oraz zakupić samochód.

Jak oszacować cenę używanego samochodu?

Wycena pojazdów używanych nie jest łatwa. Wszystko ze względu na to, że mimo tej samej marki i roku produkcji, auto może mieć przykładowo inny przebieg. Jednym ze sposobów na oszacowanie wartości używanego pojazdu jest sprawdzenie podobnych ofert sprzedażowych. Jednak trzeba mieć na uwadze, że jest to mocno orientacyjny zarys wartości i może posłużyć jedynie jako punkt wyjścia. W przypadku trudności z określeniem ceny za auto bądź wątpliwości, czy pojazd, który chcemy kupić nie ma zawyżonej wartości, można skorzystać z profesjonalnych usług wyceny, które oferuje między innymi rzeczoznawca Robert Piotr Szymański ze Szczecina.

Wartość samochodu powypadkowego – czy da się określić?

Do sprzedaży często trafiają auta powypadkowe. Tutaj wartość takiego pojazdu zawsze jest niższa, jednak określenie końcowej ceny jest trudne. W większości przypadków wartość powypadkowego samochodu w dużej mierze zależy od tego, jakie koszty trzeba ponieść, aby doprowadzić pojazd do stanu sprzed wypadku. Profesjonalna kalkulacja kosztów naprawy pozwala określić realne nakłady finansowe. Warto zdecydować się na nią szczególnie w przypadku zakupu wartościowego pojazdu.

Co więcej, samochód po kolizji, który chcemy nabyć bądź sprzedać warto oddać do mechanika, aby sprawdził co dokładnie jest do naprawy. Pamiętajmy, że wizualne uszkodzenia widoczne na pierwszy rzut oka to nie wszystko. Na skutek wypadku może dojść do zniszczenia najważniejszych podzespołów pojazdu.

Co jeszcze wpływa na wartość pojazdów?

Poza stanem technicznym samochodu wpływ na jego wartość ma przebieg. Im mniejszy, tym cena samochodu może być wyższa. Dodatkowo wpływ na wartość będzie mieć dodatkowe wyposażenie, jak dobrej jakości głośniki, nowoczesne radio lub zadbane wnętrze. Lakier bez rys i odprysków również podniesie wartość. Z kolei przebyte stłuczki oraz widoczne uszkodzenia wpływają na obniżenie ceny.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.