Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak dobrać odpowiedni płyn do chłodnicy?
Pracujący silnik pojazdu generuje ciepło, które następnie musi być odprowadzone. W przeciwnym razie ryzykuje się awarią układu napędowego. Aby do tego nie doszło, należy stosować płyn chłodniczy, który jest jednym z elementów układu chłodniczego. Aby mieć pewność, że silnik jest zabezpieczony przed przegrzaniem, należy regularnie wymieniać płyn, sprawdzać jego poziom i w razie potrzeby dolewać. Jak dobrać odpowiedni? Sprawdź!
Rodzaje płynów chłodniczych — czym się charakteryzują i jaki wybrać?
Płyny chłodnicze w Koszalinie różnią się zawartością dodatków oraz właściwościami, w tym np. antykorozyjnymi. Wyróżnia się następujące rodzaje:
IAT — bazują na technologii dodatków nieorganicznych i są kompatybilne z większością starszych samochodów. W składzie mają krzemiany, ich żywotność jest krótkotrwała, a warstwa antykorozyjna zmniejsza ilość odprowadzanego ciepła.
OAT — są to produkty bazujące na kwasach organicznych. Bardziej niż IAT odprowadzają ciepło, ale przy tym dają mniejszą ochronę przed rdzą. Ich żywotność sięga maksymalnie 5 lat. Idealnie sprawdzają się w przypadku chłodnic aluminiowych. Spełniają wymogi nowoczesnych układów. Nie są zalecane starszym pojazdom mającym na wyposażeniu luty ołowiowe — kwas wywoła usterki i wyciek płynu.
HOAT — jest to hybrydowy płyn, łączący obie powyższe technologie, czyli zarówno krzemiany, jak i kwasy organiczne. Mają ulepszone właściwości chroniące przed korozją, ale są równie trwałe co płyny OAT.
Wybór płynu zależy od pożądanej skuteczności. Na profesjonalne doradztwo w tym aspekcie można liczyć w stacji wymiany olejów silnikowych Proauto w Szczecinie.
Co wybrać: koncentrat czy gotowy produkt?
W gotowym produkcie zachowano optymalne proporcje wszystkich składników. Ma on odpowiednie właściwości i można go użyć natychmiastowo. Z kolei koncentrat należy rozcieńczyć — w przeciwnym razie może szybko zamarznąć. Należy ściśle przestrzegać zalecanych proporcji rozcieńczania.
Jakiego koloru powinien być płyn do chłodnicy?
Wbrew pozorom obecnie nie ma większego znaczenia, jakiego koloru płyn chłodnicy się wybierze. Przykładem może być płyn o zielonej barwie z zawartością glikolu polipropylenowego. Obecnie jest to jedynie zabieg estetyczny producenta mający na celu łatwiejszą lokalizację przecieków.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana