Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Ile kosztuje gokart i jak nim jeździć?
Gokart stanowi niewielkich rozmiarów pojazd silnikowy. Składa się z czterech kółek i używany jest głównie na torze kartingowym. Dowiedz się, ile dokładnie kosztuje taki pojazd. Sprawdź, jak wygląda jazda nim i jak się zachowywać na zakrętach. Poznaj genezę sprzętu. Zdobądź potrzebną wiedzę w zakresie gokartów!
Jaka jest geneza gokartów?
Jak się okazuje, karting jest sportem, który wiąże się z ciekawą historią i tradycjami. Za początek uznaje się działalność Arta Ingersa. Był mechanikiem wyścigowym, który wykonał według własnego pomysłu maszynę. W 1956 roku powstał pierwszy gokart, który od początku cieszył się dużą popularnością. Dobrze wiedzieć, że pierwsza fabryka kartingowa powstała w Ameryce. Tam bowiem zaczęto tworzyć silniki gokartowe. Pierwszym napędem, jaki wyprodukowano w tej kwestii był silnik piły mechanicznej.
Jak wygląda jazda?
Inaczej niż jazda na rowerze, jazda gokartem w Warszawie lub innej miejscowości po zwykłych drogach może być ryzykowna. Podobnie jest ze ścieżkami rowerowymi – nie istnieją rozwiązania legislacyjne. Dzięki temu, że jest podobny do samochodu, jest bezpieczniejszy. W przypadku modeli dla dzieci długość podwozia i kierownica są dopasowane do ich rąk oraz nieznacznej wagi kierowcy. Ponadto podporę dla pleców tworzy fotel. Natomiast pedały układa się tak, aby dziecko się za szybko nie męczyło.
Jeśli chodzi o układ kierowniczy, przypomina on układ auta. Co ciekawe, koła mają zbliżoną skrętność, a użyte mechanizmy umożliwiają szeroki ruch kierownicą.
Jak pokonywać zakręty na gokarcie?
Przed pokonywaniem zakrętów na gokarcie w Sosnowcu lub innym mieście warto poznać kilka prostych zasad:
- Wchodź w zakręty od wewnętrznej. Dojeżdżaj do szczytu zakrętu, a więc środka. Wyjdź z zakrętu po zewnętrznej. Ustaw się do następnego zakrętu,
- Używaj całej szerokości toru. Stosuj zasadę z pierwszego punktu,
- W sytuacji, gdy masz do czynienia z kilkoma zakrętami, które po sobie następują, dobrze, aby najwyższa prędkość była na wyjściu z ostatniego z nich. Warto wiedzieć, że za niska prędkość na wyjściu z sekwencji zakrętów uniemożliwia wysoką prędkość na dojeździe do następnego zakrętu, co wpływa na wynik okrążenia.
- Unikaj poślizgu – każdy uślizg to błąd i strata ułamków sekund. W celu jego uniknięcia lepiej pojechać zakręt szerzej. Wtedy wejdź w niego wolniej. Dzięki temu prędkość na wyjściu z zakrętu będzie najwyższa.
W przypadku hamowania hamulec stosuje się jedynie przed ciasnymi zakrętami w sytuacji jazdy pełną prędkością. Uwaga! Komercyjne gokarty nie mają różnicowego mechanizmu. Co to oznacza? Łatwe wpadnięcie w poślizg podczas hamowania. Dochodzi do tego częściej, gdy koła są skręcone. W związku z tym hamuj tylko na wyprostowanych kołach.
Ile wynosi koszt sprzętu?
Sport ten jest zdecydowanie tańszy od motorowego. Za sprzęt motorowy zapłacisz około 10 tysięcy złotych. Nie można przy tym zapomnieć o opłaceniu tunera i mechanika, przewozie czy elementach. W przypadku elektrycznego gokarta zapłacisz około 7 tysięcy złotych za nowy sprzęt. Jednak zwykle ceny zaczynają się od minimum 10 tysięcy złotych.
Zastanawiasz się, od czego zacząć przygodę ze sprzętem? Postaw na godzinne jazdy. W tym celu kupuj karnety, jazdy czy jeździj różnymi modelami. W ten sposób zakup nowego sprzętu będzie łatwiejszy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana