Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Czy usunięcie filtra DPF jest nieodwracalne?
Przed udzieleniem odpowiedzi na pytanie, czy usunięcie filtra DPF jest odwracalne, warto najpierw zrozumieć, na czym polega sposób działania tego elementu. Głównym zadaniem filtra cząstek stałych jest przechwytywanie z gazów wydechowych szkodliwych substancji. Dzięki temu spaliny będące efektem działania silnika diesla staję się mniej zanieczyszczone.
W czym przeszkadza filtr DPF?
Głównym problemem użytkowników pojazdów wyposażonych w filtr DPF jest zapychanie się tego elementu. Zastosowane w samochodach z napędem wysokoprężnym technologie sterujące pracą silnika przeprowadzają w takiej sytuacji tzw. procedurę wypalania sadzy. Ma ona na celu pozbycie się cząsteczek osadzonych na powierzchni filtra. Wykorzystuje do tego podwyższoną temperaturę uzyskaną dzięki chwilowemu zwiększeniu dopływu paliwa w układzie wydechowym. Opisany mechanizm często okazuje się mało skuteczny i zamiast wypalać zanieczyszczenia, prowadzi do ich zeszklenia. Skutkuje to utwardzeniem złogów z sadzy i powoduje znaczny wydajności filtra. W takiej sytuacji jedynym sensownym wyjściem okazuje się wymiana tego elementu, np. w firmie Regeneracja DPF.
Przeczytaj również: Na czym polega różnica między filtrem FAP a DPF?
Usunięcie filtra DPF — czy jest odwracalne?
W momencie, gdy mechanicy i kierowcy doszli do wspólnego wniosku, że filtr DPF przynosi więcej szkód niż pożytku, częstą praktyką stało się całkowite usuwanie go z pojazdu. Wiąże się to z koniecznością wycięcia osadnika z układu wydechowego oraz wprowadzenia do komputera pokładowego fałszywej informacji, mówiącej o tym, że filtr nadal znajduje się w pojeździe. Takie rozwiązanie może i pozwala na oszczędności wynikające z braku konieczności regeneracji filtra cząstek stałych, jednak jednocześnie powoduje teoretyczne wykluczenie auta z możliwości poruszania się po drogach. Wynika to z faktu, że usunięcie osadnika sprawia, że samochód emituje zbyt dużo zanieczyszczeń i tym samym nie spełnia niezbędnych warunków technicznych. Kierowcy, którzy zdecydowali się na wycięcie filtra cząstek stałych, muszą liczyć się z konsekwencjami. W razie wykrycia takiej modyfikacji przez policję właściciel auta narażony jest na otrzymanie mandatu. Z kolei podczas ujawnienia braku osadnika przy okresowych badaniach technicznych, diagnosta jest zobowiązany do wyłączenia pojazdu z użytku do czasu ponownego zamontowania filtra.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana